divendres, 25 de juny de 2010

Kokeshi Theresia

Per fi ahir al matí vaig fer el darrer examen d'aquest curs! Després em vaig anar a celebrar-ho amb LaiO i Eva a un vegetarià fantàstic i, per la vesprada, tal i com mana la tradició que jo mateixa em vaig imposar, em vaig fer un parell d'autoregals:
Un d'ells fou un llibret que, per pura inspiració Laiana, va arribar a les meues mans.
Es tractava d'un petit manual d' Annelore Parot sobre el dibuix de Kokeshi, nines tradicionals japoneses originals de Tokohu que es caracteritzen per un cap redó, un cos simple i no tindre braços ni peus.
Les Kokeshi normalment són de drap però aquest llibret les simplificava en dibuix d'una forma encisadora que em va captivar prou per comprar-lo.
Així doncs, avui he agafat llapis i paper i he fet un esbós del que seria jo vestida amb un kimono i que després he passat a l'ordinador i he "formalitzat" diguem-ne.
El resultat el teniu a dalt. Ha estat una creació ben interessant i convide a tot el món a provar a fer-ne una de si mateix.
Jo no descar-te fer-ne més!

3 comentaris:

  1. Jo vull que m'en faces uuuuuun! Està monísssima!
    Per cert, t'he d'ensenyar les ninetes de paper que tinc jo per casa; és una mena d'exercic de papiroflèxia. Es tracta d'un pal, al qual s'apega el que seria el cap i el pentinat, i al voltant es van posant papers xulíssims, alguls de seda, altres sintètics que quasi semblen teixits... molt cars en general. Els plecs estan estudiats per a què semble un autèntic kimono. Fins i tot hi ha diverses tècniques per a fer obis (ací no et puc posar l'enllaç, però pots buscar els obis a goole). Sembla que no, però es poden fer servir moooltes capes de papers diferents, i la gràcia està, més que en l'exercici de papiroflèxia, en el bon gust per a les combinacions.

    ResponElimina
  2. Teresa!!! que important em senc de que em nomenes al teu blog!!.. aixi pots comprovar que ho llig! :)
    Per cert, la kokeshi t'ha ixit de lo més simpàtica, és xulisimaa, i això de passar-ho a format informàtic?? ja m'explicaràs com ho has fet!! jo hem conforme amb una kokeshi-eva perfilada a un paper...
    ...per si t'avorrixes jajaja

    ResponElimina
  3. LaiO: esta setmana et faig una XD! I em molaria molt que feres una foto de les teues obis i me l'enviares!!! :D! Ah! Està en procés el final alternatiu de Conillet!
    Eva: Ja em crec que entres ja! També et faré una esta setmana :D!!!
    A les dues: estic pensant en fer un post del salero de Francisco I jajajaja!!

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...