dijous, 15 de juliol de 2010

Antichrist


L'acabe de visionar i he de dir que em sembla una obra mestra. No podia deixar de dedicar-li una entrada.

El genial danès Lars von Trier va causar polèmica al festival de Cannes el 2009 amb aquesta pel·lícula protagonitzada per Willem Dafoe i Charlotte Gainsbourg.
No vaig a fer una crítica del film i tampoc a detallar-vos l'argument, de fet, ni tan sols el pense introduir. Només vos la recomane (amb precaució).
Si la meua recomanació ve amb un avís és per la duresa de la trama i les imatges, crudesa és un qualificatiu molt adient per a Antichrist ja que, per posar un exemple, més d'un s'ha referit a ella com un exercici de sadisme cap a l'espectador. Així doncs, tot aquell sensible a l'excés de plànols tancats, el patiment d'animals (i servidora és molt amants d'ells), les mutilacions explícites (no és que hi haja moltes però sí crues), les seqüències dedicades a provocar ansietat en l'espectador, la violència i/o les escenes de sexe explícit, queda avisat de que la cinta en conté d'aquesta mena de contigut (i sense el qual seria impossible que funcionara com ho fa).
Atenció al pròleg. Com a poc és superb.

Potser algun dia la desglose, però no és avui.

Si algú de vosaltres es llança a veure-la m'agradaria molt que deixara constància de la seua opinió al respecte.

2 comentaris:

  1. Aquesta és una peli que tenia ganes de vore, no em desagraden de tant en tant els viatges cap a les tenebres ;) I la seua fotografia és impressionant, m'encanta. En quant puga me la mire.

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...