diumenge, 19 de setembre de 2010

Deliciós Titus


Ahir a la nit la Degustación de Titus Andrónicus de la Fura dels Baus va saccejar el meu conscient. L'impressionant macroespectacle basat en la tragèdia shakespereana Titus Andrónicus (la qual podeu (re)llegir picant ací) es presenta sota una sentència dramàtica i contundent: Venjança, nom que fa tremolar els culpables. El leitmotiv de la tragèdia desenvolupa un seguit d'esdeveniments de natura visceral que desemboca en l'anomenada anagnòrisis aristotèlica, és a dir, el reconeixement, el descobriment de la veritat: el banquet dels fills cuinats, els àpats de Titus per a Tamora. 
La gastronomia, gràcies a Gatell, Andoni Luis Aduriz i Javier Bergara del Restaurante Mugaritz, esdevé la moneda de canvi que la companyia catalana ofereix a la lírica shakespereana repartint aromes, visions i viandes entre els assistents que es converteixen en partíceps d'assassinats i macabres tramoies dels personatges. Insuperable posada en escena on la crudesa roman impassible en cada acte i en la que els mitjans audiovisuals donen suport les escenes multiplicant l'espai amb mestria. Magnífic.

Titus és el muntatge més gran que la Fura ha desenvolupat d'ençà 10 anys. Esteu lliurement obligats a assistir a la propera degustació...No apta per a estòmacs sensibles.

2 comentaris:

  1. Ah...! Quina llàstima haver-m'ho perdut... Més gran que cap altre muntatge? M'ho vaig passar genial a Boris Godunov; estava asseguda a primera fila i em van regirar la bossa 3 vegades!! N fin, ara tinc mono de teatre. Per sort Marina m'ha proposat una sessió de "Tócala otra vez, Sam", l'obra escrita per Woody Allen amb un títol ben apòcrif, per cert.

    ResponElimina
  2. No he tingut el plaer de veure Boris Godunov, m'han parlat meravelles! Espere que ho passes d'allò més bé a la de "Tócala otra vez, Sam"! Ja ens contaràs!

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...