dimecres, 1 de setembre de 2010

Els pastissets de Doraemon


Potser l'entrada d'avui vos semble una rucada però a mi em desperta molta simpatia!
Navegant per la web i curiosejant per una pàgina molt recomanable dedicada a la cultura de Japó (Japonismo) he trobat per casualitat el Dorayaki: el famós pastisset que tant agrada a Doraemon i que tots ens hem preguntat què coi duia això!
Doncs bé, és tracta d'un dolç molt popular fet amb dues coquetes farcides d'anko (pasta de fessol roig dolç), tot i que també hi ha amb castanya. Originalment només tenia una capa i fou inventat l'any 1914 per Ueno Usagiya.
El seu nom prové de l'arrel "Dora" que significa "gong" degut a la seua forma arrodonida.
Si en teniu curiositat i vos ve de gust preparar-lo podeu picar ací.

M'encantaria tastar-lo, la veritat!

9 comentaris:

  1. Bo, jo l'he tastat als salons del manga, però supose que no és difícil comprar-lo a qualsevol bazar asiàtic d'alimentació. Preguntaré a Gema, que sí n'ha comprat!

    ResponElimina
  2. Doncs ja em dius! La propera vegada que vages a alguna altra edició de saló del manga avisa'm que mai he estat i sempre m'ha fet goig! ;D!

    ResponElimina
  3. Podriamos hacer esos pastelitos y comerlos en un pequeña fiesta ambientada en la cultura japonesa jajaja... Creo que aún tengo algún kimono escondido por el trastero.

    ResponElimina
  4. Cómo que aún?
    Oye, no es mala idea lo de buscar la receta...

    ResponElimina
  5. Larsons: por favor!!! Me encantaría!!! Y yo no tengo kimono pero me compro uno o me lo hago!!!

    LaiO: LaiO, baby, que la receta l'he deixada en un enllaç al final del post...aisss...

    I fem una festa temàtica per favor!!!

    ResponElimina
  6. Anda! doncs sí, jo també m'havia preguntat què serien els bollos eixos que es menjava el gat eixe... alguna cosa em fa tindre la lleugeríssima impressió de que per ací agrada prou la cultura japonesa XD

    ResponElimina
  7. Ací entusiasma la cultura japonesa, però també l'àrab, la mediterrània, l'americana, la hindú ... la veritat és que no em cansaria d'aprendre coses d'ací i enllà!!!

    ResponElimina
  8. En realitat són una mena de blinis menuts, però amb mel a la pasta. Això sí, més fàcil farcir-los de xocolata, boniato o cabello. La pasta de mongetes em fa poreta fer-la sola (sense supervisió d'un expert), però es pot intentar. Si algú s'assabenta d'algun curset de cuina japonesa a un preu raonable (i no els 100€ per una classe a l'Altaviana) que ho comunique. Bo, em guarde la recepta; ara:quina faenà de farcit.

    ResponElimina
  9. No estic jo tant per eixos farcits, de marron glace sí però els altres l'occidentalitzen massa per al meu gust. Ja provarem de fer-la amb les mongetes jejeje!
    I tranquil·la que ja saps que qualsevol història interessant t'avise ;D!

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...