dilluns, 27 de setembre de 2010

Pastís de Lluna


Una vegada endinsats a la tardor com estem és molt adient parlar dels "mooncakes" o pastissets de Lluna. Són un dolç xinès que es consumeix durant el Festival de Meitat de Tardor, el qual també s'ha arribat a conèixer com el "Festival dels pastís de Lluna", festa que té com a finalitat l'adoració i contemplació de la Lluna.
Aquestes pastes normalment són redones amb gravats impressos a la corfa, un farcit de pasta que pot estar feta de llavor de loto amb ous d'ànec, d'anko, azufaifo, cinc llavors (nous, pipes de carabassa, pipes de meló, cacahuets, sèsam o ametles), taro, sal i pebre o Durian i que es prenen acompanyats de té. 
Una llegenda conta que el derrocament del govern mongol fou facilitat per missatges impressos a aquests pastissets pels revolucionaris Ming en forma de mosaic, així s'havien de tallar en quatre parts els dolços que hi havia junts a la mateixa capsa i recomposar-los per formar el missatge. Per fer-los desaparèixer només calia menjar-los.

Si vos abelleix celebrar la tardor amb aquestos dolços podeu intentar cuinar-los picant ací.

6 comentaris:

  1. M'encisa la gastronimia i crec que haurien de considerar-la el vuité art. En veure els pastissets i la seua presentació no puc evitar les ganes que tinc de fer de tastaolletes!!

    ResponElimina
  2. Totalment d'acord amb l'anomenament de vuité art!

    ResponElimina
  3. M'apunte a la proposta. On la presentem?

    ResponElimina
  4. Doncs la presentarem en alguna casa particular junt amb els dorayakis XD!!! La veritat és que jo he sentit sempre una especial devoció per la Lluna així que no m'importaria celebrar-ho!

    ResponElimina
  5. Hummm que bó! això pareixen els pastissets de Sant Dionís a l'oriental! :D M'encanta la gastronomia, i les cuines exòtiques, algun dia m'hauré de posar a aprendre més cosetes orientals als fogons ;)

    ResponElimina
  6. Sant Dionìs, fantàstic! Ja està ben a prop!

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...