dimarts, 19 d’octubre de 2010

Desperate romantics


Estic entusiasmada! La BBC va produir durant el 2009 Desperate Romantics, una sèrie de sis episodis sobre la meravellosa Germandat Prerafaelita (que, com podeu observar, està a la meua llista de Capricis, al marge de la plana) i ahir em vai assabentar de la seua existència! Aquesta mini-sèrie està basada en el llibre Desperate Romantics: The Private Lives Of The Pre-Raphaelites de Franny Moyle,  productora televisiva molt coneguda a arrel de la publicació del mateix.

Per a qui puga ignorar quina és aquesta corrent artística apuntaré que es va configurar a Anglaterra el 1848 de la mà d'un grup ben jove de pintors, poetes, escriptors i crítics entre els que destaquen John Everett Millais, Dante Gabriel Rossetti (del que parle a El somni de Dante) o William Holman Hunt i el seu principal impulsor, el crític John Ruskin. Cercaven una aproximació a les etapes pictòriques anteriors a Rafael i postulaven un refús al manierisme del qual opinaven que havia desvirtuat la corrent plàstica. Així doncs aproparen al públic la història i llegenda anglesa mitjançant les representacions de cicles bretons o personatges relevants.
Només en veure dos minuts del primer capítol (perquè no he vist més, necessitava publicar l'entrada) la fotografia a la boutique anglesa, la direcció artística al saló de la Royal Academy, la desfilada de pigments, el vestuari victorià (i la doble moral sexual tan estesa), etc. són petites introduccions que em fan pensar en un desenvolupament de seqüències de contingut violent, passional, intel·lectual de les que espere acompleixen les meues expectatives.

Ací vos deixe la capçalera

7 comentaris:

  1. Genial, m'encanten els Prerafaelites! Quan pugui faré una cerca amb la mula ;-)

    ResponElimina
  2. Candela: ja vos aniré dient com va, el principal problema són els subtítols, entenc part de l'anglès però se'm perden moltes expressions :(

    Alyebard: al meu poble diem l'aca XD!!!

    ResponElimina
  3. Quin nivell té aquest bloc! M'encanta i m'actualitza!

    ResponElimina
  4. A mí tambè m'agrada moltíssim la pintura Prerafaelista i molta altra del segle XIX. Ès impressionant. M'agraden aquestes dames que semblen Fades o Morganes. Bessets

    ResponElimina
  5. Tota la raó Ysabel: els pintors d'esta corrent es dedicaven a les femme fatale i, especialment, a l afada Morgana ves per on! També Circe o Lady Lilith! ;D! Et recomane que dones una ullada a la meua entrada "Envejosa" (en un dels comentaris faig una explicació prou detallada del tema)!
    Petonets!

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...