diumenge, 24 d’octubre de 2010

Lletra


Nota: Relats conjunts és defineix com a "un lloc de reunió dels diferents relats que es vagin fen" i que arrenca d'una proposta inicial atzarosa per a que qualsevol blogaire elabore el relat que li plaga.Tots els relats que es publiquen als blocs es troben a una llista baix de cada proposta per a que el visitant que vulga done una ullada. És una idea fantàstica i com que ja fa temps que no escric res de ficció ahi va un intent per retrobar-me amb la meua musa amb Noia llegint una carta davant una finestra de Johannes Vermeer:

"Benvolgut i estimat germà Harmen,
El motiu pel qual t'escric t'és ben conegut. Leyden pot semblar una ciutat massa gran per tal de trobar el que em demanes tot i que per a un pròsper comerciant no resulta complex fer-se amb la informació oportuna per començar a cercar. Així doncs rebràs aquesta lletra junt amb un paquet que conté una bosseta amb una petita quantitat d'acònit; serà més que suficient. La metzina sumirà el teu cos en un estat de febletat fins dur-te la mort sense que cap tipus d'antídot possible. No et puc garantir la seua efectivitat sense dolor.
Et pregue disculpes pels esborralls de la tinta, bé saps que has hagut d'insistir molt per tal que et faça arribar la substància que em separarà de tu fins el dia del Judici Final. I et suplique que reconsideres la situació i canvies de parer, tot i que probablement no ho faces, tens la meua bendecció que t'acompanyarà fins que exhales el teu darrer alè.
Per últim et suplique guardes aquesta lletra lluny dels ulls de la teua esposa Neeltgen, qui amb eixos cabells daurats i mans de coloma et va arrossegar a la més absoluta de les infelicitats en la que estimar i ser estimat és impracticable i a la que mai perdonaré el fet de dur-te a prendre la determinació de treure't la vida com planeges.

Déu t'aculla al seu si per sempre més, germà.

Frederik,

Leyden, 20 de febrer, 1634"

11 comentaris:

  1. Bufffff...Molt bo Theresia, m'ha agradat molt!! Per un moment he pensat que se la volia carregar a ella!

    ResponElimina
  2. Candela: ai gràcies :D! M'alegra molt que t'agrade!!!

    LaiO: eh...laiO...què he d'entendre del teu "uuuups"? bo? roí? així així...?

    ResponElimina
  3. Doncs crec que la carta ha arribat finalment a mans de qui no havia d'arribar no? ;)

    Ben narrat, Theresia


    d.

    ResponElimina
  4. Deomises: la veritat és que no XD!
    Gràcies pel comentari i la lectura!

    Petonets

    ResponElimina
  5. Déu ni do! Així dedueixo que quant llegeix la carta ja és vídua?

    ResponElimina
  6. Intel·ligent, exquisit i simplement genial Tereseta, no sabia jo aquesta faceta teua d'escriptora de ficció!

    ResponElimina
  7. Alyebard: realment és un argument obert tot i que pense que si el lector creu que la lletra no ha arribat a les mans de l'home hi ha més intríngulis ;D!

    Pau: Pau amb allò d'exquisit m'has deixat estupefacta XD!!! jajajaja!

    ResponElimina
  8. M'agrada. però només amb la cita de "cabells daurats" hauria sigut suficient per entendre que és ella, sembla que vulgues que sàpiguen que és una mala, mala persona. però molt bé, enhorabona.

    ResponElimina
  9. Per cert, vermeer m'agraada moolt.moolt.moolt. quina entrada afortunada la d'ahir.

    ResponElimina
  10. Lisa: no, si ja sóc conscient que el relat és molt imperfecte XD, només volia participar en relats conjunts ;D! Allò de mans de coloma ho vaig afegir no perquè subestime al lector sinó per afegir algun encant més a la dona i no sols els cabells.
    M'alegra que t'agrade Vermeer, a mi també m'entusiasma (tot i que cada vegada ho dic de més artistes així que no és una garantia XD.Fa una anys El Prado exponia bona part de la seua obra però destí cruel, no vaig poder anar...snif...i ara el Museu de Belles Arts de Bilbao té una col·lecció de flamencs que, per a variar, tampoc podré vere...ais!

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...