dimecres, 17 de novembre de 2010

Groucho

Avui dedique l'entrada a les frases del meu geni predilecte, el meu entranyable. 
Amb bigot pintat, celles espeses i fumant puros (amb el que odie el fum!) Groucho Marx em desarma amb aquesta expressió càndida tan repetida a tota la seua filmografia; somiadora, si més no.
Així doncs i sense pretendre abarcar més de 5 línies, vos deixe amb una petita mostra del cinisme de Groucho perquè si hi ha hagut alguna vegada humor intel·ligent, ha estat aquest...

  • "El meu fill és només mig jueu; el podem remullar com a mínim fins als genolls?" (Resposta a a un vigilant de piscina quan li van dir que estava prohibit el bany als jueus)
  • "Mai oblido una cara, però en el seu cas faré una excepció."
  • "No penso pertànyer a un club que m'accepti com a soci."
  • "Aquests són els meus principis, si a vostè no li agraden, en tinc d'altres."
  • "La intel·ligència militar és una contradicció en els termes."
  • "Disculpin que els digui cavallers, però és que encara no els conec gaire bé."
  • "No és la política el que crea mals companys de llit, sinó el matrimoni."
  • "Allò dolent de l'amor és que molts el confonen amb la gastritis i, quan s'han curat de la indisposició, es troben que s'han casat."
  • "En aquesta indústria, tots sabem que darrere un bon guionista hi ha sempre una gran dona, i que darrere d'aquesta hi ha la seva muller."
  • "Mai vaig a veure pel·lícules on el pit de l'heroi és més gran que el de l'heroïna."
  • "Tot el que sóc li ho dec al meu besavi, el vell Cyrus Tecumseh Flywheel. Si encara visqués, el món sencer parlaria d'ell... Que per què? Doncs perquè si estigués viu tindria 140 anys."
  • "Si segueixes complint anys, acabaràs morint-te. Petons, Groucho." (Felicitació de Groucho a un amic).
  • "Ell pot semblar un idiota i actuar com un idiota. Però no es deixin enganyar. És realment un idiota."
  • "Partint del no-res vaig arribar als més alts cims de la misèria."
  • "Que per què estava jo amb aquella dona? Perquè em recorda a tu. De fet, em recorda a tu més que tu mateixa."
  • "No puc dir que no estic en desacord amb vostè."
  • "És vostè la dona més bella que he vist en la meva vida... la qual cosa no diu gaire al meu favor."
  • "Fins després bonica... Renoi!, el compte del sopar és caríssim!... És un escàndol!... Jo de tu no el pagaria!"
  • "Senyoreta... enviï un ram de roses roges i escrigui 'T'estimo' al dors de la factura."
  • "Escolti bon noi, i no seria més fàcil en comptes d'intentar ficar el meu bagul al camarot, posar el camarot dins el meu bagul?"
  • "És una bajanada mirar sota el llit. Si la teva dona té una visita, el més probable és que l'amagui a l'armari. Conec un home que es va trobar amb tanta gent a l'armari que es va haver de divorciar només per aconseguir lloc on penjar la roba."
  • "No pensi malament de mi, senyoreta. El meu interès per vostè és purament sexual."
  • "Es vol casar vostè amb mi? És vostè rica? Contesti primer la segona pregunta."
Vos deixe ací un vídeo amb alguns dels moments del seu programa You bet your life (Aposte la seua vida). Si voleu llegir més frases podeu anar a aquest enllaç.
I si voleu donar ullada als articles sobre els Marx i una entrevista a Groucho, podeu picar ací.

7 comentaris:

  1. Genial el Groucho! El gran mestre de la ironia. Jo de gran vull ser com ell.

    Pd. Espero que no t'hagi ofès el comentari de l'altre post. Però m'ho heu posat molt fàcil. B7

    ResponElimina
  2. Jajaja, jo de gran també voldria ser com ell ;D! Què persona! I el títol del programa és bestial!

    P.S. I ara haver-me ofès!!! Què va XD!! Si sé que va per fer unes rises i a Lisa la conec més que de sobres, no patisques home ;D!!!

    Petonets!

    ResponElimina
  3. "Que per què estava jo amb aquella dona? Perquè em recorda a tu. De fet, em recorda a tu més que tu mateixa."
    a mi m'garada aquesta, és l'única trista i a mi els còmics no m'agraden. respecte la seua feina però no m'agraden.

    ResponElimina
  4. Alyebard: XD!

    Lisa: cert que té algunes de molt profundes malgrat la seua superficialitat còmica. No t'agraden els humoristes? No ho sabia, mira tu! Jo en sóc prou exigent per a l'humor però m'encanten!

    ResponElimina
  5. La meva frase preferida
    "Aquest son els meus principis, si a vostè no li agraden, en tinc d'altres"
    Es genial!. Els polítics crec que l'apliquen a diari.

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...