dimecres, 24 de novembre de 2010

Vampirisme


M'agraden els vampirs, sempre m'han atret.

En realitat, és una mena de masoquisme perquè des de menuda m'han aterrit. Recorde quan la meua iaia em va dir un diumenge a la seua saleta d'estar: "Els vampirs viuen a les muntanyes", així literalment i com si no res. Com no havia d'estar espantada per les nits? Una persona amb autoritat m'havia confirmat que existien i a més, a les muntanyes! O siga, que podia haver un grapat a la muntanya de Corbera, la de Cullera o la de Llaurí. Quin horror! Podien vindre de nit a Sueca sense problemes!

Quan dic que m'encisen els vampirs vull aclarir que NO m'agrada la nissaga Crepúsculo, NO em crec els de True Blood, NO senc cap interès per Crónicas  vampíricas, i ja ni parlem de les novel·les d'Anne Rice! Refuse completament aquesta idea de vampirisme post-modern que preten mostrar una sèrie de subjectes integrats a la societat amb força atractiu, sensiblers i amb un irrefenable instint per practicar sexe, la qual cosa és el principal punt d'anclatge per atreure el públic (espectador, lector o ambdós).

No, no, no!
Els meus vampirs foren Béla Lugosi i Nosferatu, tot i que no tant el de Lee de la Hammer, també tenia la seua imatge per les nits i molt especialment el de Gary Oldman però en la seua faceta "normal" diguem-ne, no la dels cabells llargosos i bata escarlata. Vivia amb la imatge d'un vampir londinenc de cabells llargs, vestit com un gentleman amb bastó, barret de copa i ulleres de sol...eixes ulleres... que una vegada més crescuda  depertaven en mi una incipient curiositat pel contacte amb algú així malgrat saber que es tractava de llegendes i mites.

Els vampirs post-moderns ofereixen escenes de sexe gratuït que bé podrien passar sense pena ni glòria (doneu una ullada a Sex scene) però els llegendaris que esmente, sense necessitat de cap mena d'acte explícit (tot i que algunes sí en tenen) em fan sentir autèntics calfreds; Nosferatu bevent del coll d'Ellen i agafant un pit amb la seua esquerra, el Dràcula de Coppola fent empassar absenta a Mina, etc. No és acàs només la intenció d'acostar-se a la víctima en estat de vulnerabilitat absoluta, apartar els cabells del coll i abaixar la roba per mossegar en silenci una escena eròtica? No sóc masoquista en el sentit sexual de la paraula, però trobe que és inevitable pensar que el modus operandi d'aquestes criatures llegendàries raja erotisme per sí sol.

Definitivament els meus vampirs han de ser pur instint animal de supervivència amb certa barreja de racionalitat humana. Personificacions del llop o el rat-penat, lliures majoritàriament (que no completament) d'emocions que els poden fer esdevindre febles. Els meus vampirs necessiten dormir a un taüt, dur terra del seu país, no exposar-se a la completa llum solar i  fugir dels alls i  crucifixos. Els meus vampirs viuen aliens a la societat a l'espera i l'aguait de l'arribada de les hores nocturnes per sortir de cacera...

I vosaltres, què en penseu? Han estat objecte de terror, atracció, indiferència...? Quin és per a vosaltres el millor Dràcula de la història del cinema? I aquesta pregunta especialment sé per qui la faig...

Si voleu veure algunes de les escenes que vos esmente en fotogrames, piqueu baix. Són ben interessants.






17 comentaris:

  1. A mi m'agraden els de True Blodd, ric molt. Res a comparar amb els nyicris de Crepúsculo. I entrevista con un vampiro de l'Anne Ricci em va agradar. Però m'encanta el tema del vampirisme com a símbol de la immortalitat. I si pogués et mossegava el coll com el Nosferatu :P Com a vampir de cinema em va agradar el Gary Oldman al Dràcula de Bram Stoker, del Francis Ford Coppola. Els altres em cauen molt lluny...

    ResponElimina
  2. Alyebard, jo veig True blood que conste XD, però no me'ls crec jajaja, diguem-ne que no són els meus tipus! És molt curiosa, si més no! L'entrevista no m'agrada, té un principi fantàstic però d'ahi endavant cau en picat. Si em mossegares el coll et pujaria el sucre una barbaritat jeje, sóc el blanc dels mosquits a l'estiu, una altra varietat de vampirs, supose que serà per això XD!!! I bona elecció de l'Oldman, però si tens ocasió, acostat a almenys a Nosferatu! :D!

    ResponElimina
  3. Sort que no sóc diabètic XD. Si tinc ocasió em miro Nosferatu!

    ResponElimina
  4. Fés-ho, et va a encantar! Cinema expressionista alemany 100%, fantàstic en tots els sentits! ja ens contaràs!:D!

    ResponElimina
  5. El millor Dràcula de la història és Max Shreck! L'actor alemany que encarnà el comte Orlok, més conegut com Nosferatu. Fins i tot es va especular que el director, F.W.Murnau, havia contractat un vampir autèntic per al llargmetratge! Fa poc, malauradament, ;D! es va desmentir el fet... Els seus moviments, la sinistralitat i obscuritat del personatge (es mou com una rata!) doten al vampir d'un caire d'ultratomba esfereïdor que resulta excessivament inquietant! Tanmateix, he de reconeixer que dels 3 actors que s'han posat a la pell de Nosferatu, Willem Defoe, està també a l'alçada del senyor Shreck (cognom que significa en alemany "esglai")

    ResponElimina
  6. Emili, fantàstic i enigmàtic Shreck! Tot i que paradòjicament va ser l'únic Dràcula que no va dur el seu nom (ja saps perquè, el conegut Orlok)! Llàstima que no s'haja deixat la llegenda tranquil·la, m'encanten!!! Talment el que dius, una rata...
    I Willem Defoeu em produeix un gran, gran, gran respecte!!!

    ResponElimina
  7. He de confessar que True Blood m'agrada, però no tant pels vampirs, sinó per l'humor negre d'Alan Ball.

    Ara, però, els toca als zombies: The Walking Dead és fantàstica!

    ResponElimina
  8. A mi el tema tambvé m'agrada i sóc una vampir, necessite sang que estic anèmica perduda...! ara si, seriosament, el vampir que més m'agrada és el Oldman... la veritat és que de les més "modernes" és el que respecta la interpretació. El nosferatu és el millor i el Orlock aquest també fa la seua impressió! un dia un amic meu i jo vam començar a veure pel·lis de vampirs, i n'he vist prou tot d'una tacada, això ho podríem fer, eh? una quedada en la Ribera? Alyebard ho té un poco fotut.. però estaria molt bé..
    ara bé la millor pel·li de dràcula, per rara rara rara és la "Andy Warhol's Dracula" una òpera mestra però que ningú potser va poder entendre bé. és genial. una mescla de horror i erotisme descarat, amb tocs còmics... però molt entretinguda per a frikis que s'ho meresquen... algú de vosaltres l'ha vista?

    ResponElimina
  9. Per cert, Béla Lugosi ho fa molt bé. Haveu vist Ed Wood? la pel·li sobre el "pitjor director de cine de la història"? hi ha una actuació del Landau aclaparadora i molt bonica... i com sempre el Depp, en la seua línia.. però també és una pel·li meravellosa. L'haveu vist?

    ResponElimina
  10. Busca qui t'ha pegat: a mi True Blood també m'enganxa; té un bon guió, és cert, si bé no és la seua protagonista un personatge gaire interessant, de fet, crec que és el més insuls mentre que la resta poden ser d'allò més fascinants! I m'han parlat molt bé de The Walking Dead, potser hauria de començar-la ;)

    Lisa: totalment d'acord amb una quedada a la Ribera per fer un cicle! No, no he vist Andy Warhol's Dracula. Per un moment pensava que era de producció de l'artista pop, quin esglai! Però en comprovar que no és així me l'apunte i la comentem més endavant ;D!

    ResponElimina
  11. Lisa: I tant que l'he vista!!! Ed Wood és una obra mestra!!! Meravellosa!! També per al cicle de vampirs (malgrat que no ho siga).

    ResponElimina
  12. però quedem, eh!!!!??? que si no et mate que estoy muloca! després del pont? així tenim temps de calcular quan va bé .. :)

    ResponElimina
  13. Per mi l'erotisme (quasi) sempre ha d'anar lligat amb l'humor...
    Però, és clar, barrejar vampirs i humor... no serien vampirs! (massa friki? de fet no he vist Andy Warhol's Dracula)

    De tots els que heu dit em quedo amb William Dafoe.

    ResponElimina
  14. Lisa: que sí que sí XD! Digues una data, per mi millor en un dia de vacances perquè tinc dos exàmens finals després del pont! Tu locuela ;D!

    Esclata-sangs: Vaja! Vols dir? Erotisme lligat amb l'humor, mai ho havia vist així! Podries posar algun exemple de llibre o pel·lícula? :D! Per cert que Dafoe el clava, estic pensant...tots m'encanten!

    ResponElimina
  15. Esclata-sangs: Vaja! Vols dir? Erotisme lligat amb l'humor SIIIIIIIIIIIII! ÉS UNA COSA ESTRANYA, sí, però bona, bona que no saps si riure't o sentir llàstima! heu de veure-la!!!

    ResponElimina
  16. Hi haurà crispetes? Si envieu coordinades i a quina estació de Renfe m'he de deixar caure. Em portaré bé i no mossegaré a ningú. ;-)

    ResponElimina
  17. Alyebard: doncs jo espere que sí hi hagen crispetes! Però de les vermelles (no pel color de la sang tan idoni per a l'ocasió sinó perquè m'encanten!) i Lisa: poses tu la casa per a la sessió o com ho fem?

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...