diumenge, 6 de novembre de 2011

L'amor autèntic




Aquest matí de diumenge vos duc un podcast de L'ofici de viure, un programa de Catalunya ràdio sobre creixement personal i psicologia positiva a càrrec de Gaspar Hernàndez! Molt recomanable, com tants altres de la cadena!

La peça que he escollit és L'amor autèntic, que vaig escoltar ahir a la nit per a fer son (atenció!, que això no vol dir que siga avorrit!) i que em va resultar realment interessant.
El tema està tractat per Francesc Torralba i Joan Garriga.

Tot i que el tema donaria per a rius de tinta, anys de converses, etc. (i que n'ha donat!), no estan gens malament les notes que ens deixen al respecte. Si l'escolteu, ja em direu que vos sembla!

De totes formes em permet la llibertat de preguntar-vos: què és per a vosaltres l'amor autèntic? Respongueu, no sigueu mandrosos...

Gaudiu-lo!




10 comentaris:

  1. Per a mi l'amor autèntic significa un equilibri entre felicitat i veritable patiment. Quan sents aquell sentiment de completa devoció per l'altra persona/nes, això és amor i comporta, al meu parer, un lligam que ha d'estar en els bons i dolents moments. Simplificant, veig amor autèntic en aquell persona que és capaç de provocar-me un somriure i el món es para, com quan em dóna una abraçada em recomforta de manera indifinible. I sí, sóc una romàntica perquè estic segura que pot durar tota una vida.

    Inés. Una Mandrosa

    ResponElimina
  2. Inés: INÉS! Ai las! Quin goig saber de tu (o de les teues idees)! Al programa de L'ofici de viure parlen sobre que pot ser més aviat una actitud envers el món que un sentiment així que no crec que fores una romàntica en el sentit pejoratiu del terme si penses que pot durar tota la vida (al cap i a la fi, jo també ho pense en certa forma)!
    I vaja que estic d'acord amb el que dius sobre la completa devoció tant en vaques flaques o grosses! ;D!

    Una besada molt forta!

    ResponElimina
  3. L'amor autèntic és la suma de dos (éssers) autèntics. HI ha amors on l'autenticitat dura una mirada, i s'han acabat, altres on l'autenticitat dura uns anys, altres duren eternament i tots els típus d'amor són lícits.

    ResponElimina
  4. lisa: vaja que això de "amors on l'autenticitat dura una mirada, i s'han acabat", m'ha encantat! I és cert! Una abraçada ;D!

    ResponElimina
  5. Yo creo que el amor auténtico no tiene palabras... es indescriptible... aunque si hubiera que definirlo de alguna manera... yo diría que es esa magia que sienten dos personas al mirarse, el respeto mutuo, la dedicación (sana), la mejor de las amistades, la complicidad... esa magia que no te abandona, y no me refiero a las mariposas de un amor reciente... no... sino al calor de esa llama que sientes que nunca se apaga y que nunca te deja de sorprender, de complementar y de hacerte sentir vivo.
    Siento si no me he expresado bien, pero ultimamente más que frases lógicas solo tengo palabras que, aunque a veces inconexas, tienen sentido para mi.
    :)

    ResponElimina
  6. Larsons: Ningú diria que l'amor és fàcil de definir ;)! I no diria que tens pas un seguit de frases inconnexes ;D, de fet, em sembla que tens molt clar el què seria per a tu l'amor. Tots recordem les papallones a la panxa XD! Alguns pensen que la flama de la que parles es pot apagar en uns anys i queda l'afecte, m'alegra que hi haja gent que no epnsa així ;D!

    ResponElimina
  7. Caram, ja fa temps que no escolte podcasts (bo, la ràdio en directe tampoc). A veure si m'enganxe m'és sovint, que hi ha cosetes ben interessants. El que sí he descobert són una série de webs amb audiollibres... Mmmm <3

    De l'amor no dic res, que ja saps què en pense

    ResponElimina
  8. LaiO: "¡Dichosos los ojos que te leen!" XD! Jo en directe (tot i que m'avergonyeix molt admetre-ho) crec que l'he escoltat una o dues vegades a la vida... el meu són els podcasts jeje! Comparteix saviesa i passa els enllaços de les webs d'audiollibres, per favor!

    Una abraçada ;D!

    ResponElimina
  9. Donscs mira, ara mateix estic escoltant Great Expectations (he vist la Helena Bonham Carter caracterizada per a l'adaptació cinematogràfica i m'ha picat la curiositat, però Dickens se'm fa molt costereta amunt). L'he baixat de
    http://www.booksshouldbefree.com
    Però si en vols en espanyol hi ha altres, com per exemple
    http://www.ivoox.com
    entrant en audiolibros (crec recordar)

    B7!

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...