diumenge, 15 de juliol de 2012

II Petita Crònica



II Petita Crònica a Madrid

Aquesta setmana he estat en llocs tan fantàstics (i perdoneu el meu entusiasme que peca de cursi) que la II Petita Crònica esdevindrà més aviat una enumeració que una crònica per tal de no allargar-me massa.

M'he fet el carnet de la Biblioteca Nacional i he tingut la sort de treballar i passejar-me per les seues sales (especialment la Sala Goya). És impressionant i no sols pel seu contingut documental sinó per la quantitat d'art que exhibeix: retrats dels premis Cervantes, escultures de Josep Piquer o una gran quantitat de llenços d'Antonio Muñoz Degrain (Sala Cervantes). Evidentment, tornaré en el temps d'estança que em resta.

També vaig tornar a El Prado i vaig visitar les sales del segle XIX, ais! Tan de bo estiguera a Sueca (:P)...I el Museu del Romanticisme! Considerablement desconegut aquest darrer és de visita imprescindible, sobretot perquè està concebut d'una forma molt didàctica. Perquè no em deixaren ja que si no m'haguera passat la vesprada amb els jocs interactius que hi ha al finalitzar la visita... És una petita joia. 

Avui mateix he estat al Museu Lázaro Galdiano, una de les dues col·leccions privades d'art més importants d'Espanya (i que servidora té la vergonya de'admetre que no coneixia). No només hi ha una magnífica col·lecció de pintura (entre la que es troba El Conjur o L'aquelarre de Goya, Meditacions de Sant Joan Baptista de El Bosco o el retrat de Góngora de Velázquez) sinó també gran quantitat d'arts sumptuàries, estampes, documentació, escultura, etc. (per no parlar de l'edifici en sí). He acabat tan marejada passant la vista de peces a frescos que he perdut l'oremus!

El planning d'aquesta setmana pot variar, com tot, però servidora pretén plantar-se en El Museo del Traje de Madrid per a veure XV años sin Gianni. Homenaje a Gianni Versace i el Thyssen, per tal d'admirar la seua meravellosa col·lecció permanent i la temporal exposició sobre E. Hopper!

En fi. Que conste que ací està la referència a les activitats més "culturals" però em deixe un gran llistat de llocs on també he estat i coses que he fet i que, potser ja faré una entrada especial per a ells! Bona setmana!


P.S. El quadre de dalt és un retrat de Juan Marsé fet per Gonzalo Goytisolo, exposat a la BNE i que em va impactar gratament!

4 comentaris:

  1. Aaaaiii, pensava q t'havia contestat qua vaig llegir el missatge! Em passa sovint q et pense amb tanta familiaritat que em pense que m'escoltes el pensament. fins i tot en la distància, ja veus.

    El comentari: PERÒ QUINA ENVEJA MALSANA QUE EM FA EL PLAN D'AQUESTA SETMANA, MALA PERSONA!
    Fi del comentari

    Va, no. Vaig estar a l'homenatge a la trajectòria d'YSL en la Fundació Mapfre i em vaig passar la visita babejant. Versace no significa el mateix, però és un del grans innovadors en el concepte de la costura (com a sutura de peces), especialment si perlem d'estampats. Però HOPPER...!! ais, sí, pense q trobaré un dia per a fer una visita.

    El meu plan: continuar canalitzant el trauma que em va generar el visionat de La Dolores i La canción de Aixa, de FLorián Rey, infumables fins al punt de demanar "clemència, que algú pose pause!!" i de tindre'm pensant tot el cap de setmana. Les reminiscències m'han dut a una conclussió: aquestes pelis, sobre tot la 1ª, marquen el punt d'inflexió en la posada en escena del director i inicien la polèmica etapa de cinema del fascisme (en 1940, i no en 1938). Ale, a defender la tesis. A Antonia li ha agradat

    ResponElimina
    Respostes
    1. No he tingut el plaer de veure les pel·lis, qui sap, potser enguany faça l'assignatura! Ganes no em manquen!!! Avui és el dia de Hopper, ja et contaré! No pot haver cinèfil que s'hi considere i no la visite!!! De Versace, probablement divendres a la vesprada ;D!!!

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...