diumenge, 11 d’agost de 2013

Fallen Princesses

 


Salutacions!

No sé què tinc que quan algú es dedica a reinterpretar les princeses Disney em torne boja perduda! M'encanta! És quelcom que m'entusiasma, ja siga per a bé o per a mal.

La qüestió és que m'han arribat (molt afortunadament) les images de Fallen Princesses, un projecte de l'artista candiense Dina Goldstein, en el que els finals feliços de la Ventafocs, Ariel, Bella i companyia se'n van en orris després de l'idealitzat final que tots coneguem.
Blancaneus esdevé una mestressa de casa amb quatre fills escandalosos i un príncep absorbit per la cervesa i la televisió, la Ventafocs es troba immersa en una depressió que ofega en l'alcohol d'un bar de carretera, Bella intenta fer honor al seu nom a colp de bisturí i la Caputxeta Roja es troba atrapada en una malaltia obesa de tant de cruspir-se el menjar ràpid que duia per a sa iaia.
D'una forma més dramàtica veiem en plena sessió de quimioteràpia a Rapunzel que s'ha quedat calba, Jasmine armada en meitat d'un conflicte bèl·lic, la Bella Dorment...dormint en un geriàtric on el seu príncep pinta canes i a la sirena Ariel com a espectacle d'un aquari.
La inspiració d'aquestes curioses versions ve de l'obsessió de la filla de Goldstein per les princeses i el fet que li fos diagnosticat càncer a la seua mare. «Les dues coses van xocar i van fer que em preguntés com seria una princesa si hagués de bregar amb malalties, problemes econòmics o senzillament amb el pas del temps», ha declarat l'artista.

Em fa especialment gràcia que, en cercar les imatges de Goldstein, he trobat altre projecte anomenat de la mateixa forma però on les princeses estan literalment "Fallen"! El podeu veure picant ací.

A la propera promet portar-me millor i oferir un post amb l'obra per a Disney d'Anne Leibovitz.

Ací baix teniu la resta.

Que passeu bon diumenge!














5 comentaris:

  1. La meua aúltima troballa disneyril és David Gilson (tb signa com Prince Kido) i ha treballat per a Disney en el terreny del concept art i el merchandising, sobre tot contes il·lustrats. M'ENCANTA!! i segur q tb t'agrada XD Fes una recerca de les imatges en google ;) es passe l'enllaç en blogger: http://davidgilson.blogspot.com.es/

    ResponElimina
  2. Oooohhh! És un fantàstic il·lustrador edulcorat (en el bon sentit)!!! Mil gràcies!!!

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...